NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Niewyraźne widzenie psuje widoki na wakacje. Jest szansa, by to zmienić podczas Wielkiego Badania Wzroku

2021-06-30 10:59:00

Statystyki dotyczące pandemii skłaniają do planowania letnich aktywności. Zdrowotne konsekwencje społecznej izolacji nie znikną jednak wraz ze znoszeniem kolejnych obostrzeń. Vision Express w specjalnej sondzie  sprawdziło, w jakiej kondycji u progu lata jest nasz wzrok. Wnioski nie są pocieszające: 48% z nas ma już teraz spore zaległości w badaniach wzroku, 54% skarży się na trudności z czytaniem, a 53% w związku z pandemią odczuło pogorszenie jakości widzenia. Odpowiedzią na te problemy może być specjalna letnia edycja kampanii Wielkie Badanie Wzroku.

Przemęczone i zaniedbane

Pandemia COVID-19 okazała się dużym wyzwaniem dla naszych organizmów, nie tylko za sprawą koronawirusa, ale też z powodu sanitarnych restrykcji. Powrót do normalności warto więc rozpocząć od troski o zdrowie. Zorganizowana na zlecenie Vision Express sonda dobitnie pokazuje bowiem negatywny wpływ pandemii na nasze oczy.

Spośród ponad 5500 respondentów aż 48% skarży się na niewyraźne widzenie, a co piąty – na uczucie suchości, pieczenie lub szczypanie oczu. Dla 54% uczestników sondy czytanie gazety jest wzrokowym wysiłkiem. Jednocześnie tylko 23% z nich deklaruje, że nie ma stwierdzonej wady wzroku.

Wyniki sondy wskazują też na możliwe przyczyny tej sytuacji. 22% respondentów wskazało, że przed ekranami komputera czy smartfona spędza codziennie od 5 do 8 godzin, a w przypadku aż 18% jest to 8-12 godzin, przy czym zimą odsetki te były zapewne jeszcze większe. Jednocześnie 64% z nas w żaden sposób nie ogranicza negatywnego oddziaływania ekranów na wzrok – nie robi przerw ani nie korzysta z okularów blokujących światło niebieskie. Co więcej, aż 42% Polaków na ostatnim badaniu wzroku było ponad dwa lata temu, a 6% nie było nigdy na wizycie u specjalisty. Niedostateczna dbałość o wzrok i wzmożony wysiłek dla oczu sprawiły, że ponad połowa Polaków w okresie pandemii odczuła pogorszenie widzenia.

Na horyzoncie (nie)wyraźne wakacje

Okres wakacyjno-urlopowej beztroski nasze oczy zaczynają więc w nie najlepszej kondycji. Z najczęstszymi dolegliwościami można się jednak łatwo i szybko uporać – wystarczy udać się do specjalisty na badanie wzroku. Dzięki temu oczy odczują ulgę i pozwolą wyraźniej dostrzec uroki letniego odpoczynku.

- Pamiętajmy o regularnym badaniu wzroku, przynajmniej co 12 miesięcy. Ewentualne zaległości warto jak najszybciej nadrobić, by w razie potrzeby dobrać odpowiednią korekcję. A jeśli dysponujemy aktualnymi zaleceniami od specjalisty, to ich przestrzegajmy. To apel zwłaszcza do tych, którzy nie stosują przepisanej korekcji – jak pokazuje nasza sonda, odsetek takich osób wynosi aż 15% –apeluje dr n. biol. Robert Grabowski, Dyrektor Medyczny Vision Express. 

Wiedza na temat profilaktyki wad wzroku i właściwego radzenia sobie z nimi staje się coraz istotniejsza. Problem ten dotyczy bowiem coraz szerszej grupy Polaków: na krótkowzroczność uskarża się już 43% z nas, na dalekowzroczność – 18%, a astygmatyzm dotyka kolejnych 16%. Trudności z czytaniem, epizody niewyraźnego widzenia czy inne dolegliwości ze strony oczu mogą świadczyć o wadzie wzroku i nie należy ich lekceważyć. Im szybciej udamy się do specjalisty, tym szybciej będziemy cieszyć się w pełni komfortowym widzeniem. 

Specjalna akcja na szczególne okoliczności

Aby ułatwić Polakom zadbanie o wzrok po okresie izolacji, Vision Express do końca czerwca prowadzi specjalną edycję akcji Wielkie Badanie Wzroku.Dzięki temu wizytę u specjalisty można zorganizować w prosty sposób, nawet w ferworze przedwakacyjnych czy sportowych emocji.

Planowanie upragnionych wyjazdów należy poprzedzić wizytą u specjalisty, aby zbadać swój wzrok jeszcze przed rozpoczęciem wakacji. Czerwcową edycją Wielkiego Badania Wzroku dajemy taką możliwość. W ramach kampanii chcemy przypomnieć o właściwej profilaktyce oraz leczeniu wad wzroku i sprawić, by każdy jeszcze przed urlopem miał szansę zadbać o swoje oczy – podsumowuje dr Robert Grabowski.

W ramach letniej edycji Wielkiego Badania Wzroku jeszcze do 30 czerwca we wszystkich salonach Vision Express czekają eksperci, którzy zadbają o odpowiednią ostrość widzenia, a także doradzą, jak troszczyć się o wzrok każdego kolejnego dnia. Wizytę można wygodnie umówić na www.wielkiebadaniewzroku.pl, telefonicznie bądź bezpośrednio w wybranym punkcie Vision Express. Pełna lista salonów znajduje się na www.visionexpress.pl.

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: