Przebudowa biura centrali była koordynowana przez Zespół Administracji z Marcinem Książkiem na czele, jednak aby biuro spełniało potrzeby i oczekiwania jak największej liczby pracowników, postanowiono włączyć ich w proces planowania i projektowania nowej przestrzeni. Na potrzeby remontu powstał zespół projektowy „Dzień dobry”, złożony z pracowników każdego pionu Wiener.
- Jego nazwa miała kojarzyć się bezpośrednio z remontem, ale też otwartością, dyskusją i relacjami. W procesie remontowym wzięli też udział pracownicy ze wszystkich biur w centrali. Wspólnie decydowali m.in. o ostatecznym kształcie sal konferencyjnych, które zostały zaprojektowane w nawiązaniu do kultury i sztuki. Dzięki temu zmiana biura jest zbiorowym dziełem wszystkich pracowników, którzy chętnie angażowali się w proces oraz proponowali własne rozwiązania – wskazuje Krzysztof Kulasza, menedżer ds. komunikacji Wiener.
- Zdanie pracowników dotyczące nowego biura oraz modelu pracy było dla nas bardzo ważne. Dlatego też przed podjęciem decyzji dotyczących zmian, poznaliśmy opinie wszystkich pracowników. Zapytaliśmy ich o zalety starego biura, by nie rezygnować z funkcjonalności, które były sprawdzone i lubiane. Wśród kluczowych zalet starego biura znajdował się system gabinetowy - wskazało tak 24% ankietowanych, lokalizacja (27%), dużo przestrzeni oraz łatwa komunikacja (po 12%). Pracownicy proponowali też rozwiązania, bez których nie wyobrażają sobie nowego biura. 46% osób wskazało konieczność zbudowania focus roomów, 38% chciało strefy pracy cichej i relaksu, a 28% przestrzeni do pracy kreatywnej – wymienia Krzysztof Kulasza.
Z ankiet wynikł też kluczowy wniosek - aż 77% respondentów chciało zwiększenia zakresu pracy zdalnej, w porównaniu do stanu sprzed pandemii, jednocześnie wskazując, że dobrze zaprojektowane biuro jest konieczne do pracy zespołowej i lepszego przepływu informacji.
Biorąc pod uwagę postulaty dotyczące hybrydowego modelu oraz zmiany stylu pracy, zaprojektowana została przestrzeń, która z jednej strony zapewnia niezbędne stanowiska pracy, lepszą komunikację między zespołami, a z drugiej jest przyjazną, nowoczesną przestrzenią.
Drugie życie mebli z korzyścią dla potrzebujących
Przed remontem, koordynujący cały projekt remontu zespół Administracji, przeprowadził inwentaryzację wszystkich sprzętów. Okazało się, że na trzech piętrach biura znajdowało się ponad 3 tys. mebli. Wówczas zrodził się pomysł, by remont stał się okazją do pomocy innym. Dlatego część mebli została wystawiona na aukcje dla pracowników, którzy za symboliczną opłatą mogli dać im drugie życie. Zebrano w ten sposób ponad 2 tys. zł, które zostały przekazane Fundacji Piękne Anioły. Pozostałe meble zasiliły ośrodki pomocy społecznej, wsparły regionalne oddziały firmy, część trafiła na Uniwersytet Warszawski.
Nowe biuro mówi „Dzień dobry” ekoentuzjastom
Na potrzeby remontu powstał wienerowy Klub Ekoentuzjastów złożony z pracowników biura, który zadbał, aby nowa przestrzeń była przyjazna środowisku. Dla wybierających ekologiczny transport w garażu czekają stojaki na rowery, jest dostępny także prysznic oraz parownica do ubrań. Biuro jest wyposażone w nowoczesne rozwiązania, które mają na celu troskę o ekologię. Klimatyzacja jest aktywna tylko w godzinach pracy, zielone rośliny produkują tlen, a fotokomórki w każdym kranie pozwalają oszczędzać wodę. Zdecydowano się także na energooszczędne oświetlenie oraz pojemniki ułatwiające segregację śmieci. Firma zrezygnowała również z wody butelkowanej w salach konferencyjnych, które zostały zastąpione filtrowaną. Porzucono papierowe notesy i tablice na rzecz elektronicznych ekranów do prezentacji.
- Biuro zostało zaprojektowane z najwyższą starannością i dbałością o komfort pracy, ale również z troską o środowisko. Jesteśmy niezwykle dumni z rozwiązań, szczególnie, że w ich tworzeniu brali udział pracownicy ze wszystkich biur w centrali. Jest to więc najbardziej wspólny ze wszystkich projektów firmy. Razem wypracowaliśmy wiele świetnych rozwiązań, które z powodzeniem służą nam na co dzień – zauważa Krzysztof Kulasza z Wiener.
Nowoczesne biuro musi sprzyjać różnorodności
Nowa powierzchnia jest nie tylko nowoczesna i przyjazna dla pracowników, ale także wspomaga swobodny przepływ informacji oraz wspiera budowanie włączającej kultury firmy. O inkluzywność remontowanego biura odpowiadała Drużyna Różnorodności, dbając, by projektowane przestrzenie były dostępne dla każdego. Zlikwidowano bariery architektoniczne utrudniające poruszanie się pracownikom z niepełnosprawnościami, powstały także koedukacyjne toalety m.in. dla osób niebinarnych. Powstał pokój dla rodziców z dziećmi, gdzie można nakarmić i przewinąć maluchy. Zbudowano również przestrzenie do pracy cichej, dla osób, które potrzebują spokoju i mniejszej ilości bodźców.
Na potrzeby remontu powstał również cykl wideo „Dzień dobry”, w którym prezentowano kolejne etapy powstawania nowego biura centrali oraz informowano pracowników o najnowszych zmianach. Odmienione biuro zyskało aprobatę pracowników, którzy każdego dnia doceniają nowoczesne i ekologiczne rozwiązania.
Biuro powstało we współpracy z firmą Colliers, która odpowiadała za projekt, nadzór architektoniczny, projekt wykonawczy oraz realizację fit-out. Autor zdjęć przestrzeni: Colliers.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET